Wednesday, 4 September 2013

20 sen -_- Sorry to say...

Assalamualaikum, readers....
Harap readers berada dalam keadaan sihat.. rohani dan jasmani...

Mood hari ini.. luahan perasaan.. -_-

Negara Malaysia dikejutkan dengan berita yang tak berapa nak terkejut a.k.a da agak daaaaaa... iaitu kenaikan RON 95 sebanyak ....


Tatkala minda ligat berputar memikirkan wadah-wadah menjimatkan perbelanjaan, tatkala itu, berita tersebut membenamkan sebiji bola besi di dalam kotak pemikiran.....

Seusai berita dihebahkan.. ketika itu, laman2 sosial dihujani komen2  tak kira lah laman muka buku, bunyi burung tweet tweet, dan etcetera....

dan diantaranya....

"Relax brother.. brother relax.... 20 sen je"

Ayat mudah tak pakai otak... (sorry bro, ayat kasar)

Kenaikan 20 sen seliter.. bukan nya

" Ok abang... abang isi penuh lepas tu, letak 20 sen dalam ini tabung... (keletong)" kata bangla Pam Petrol..

Sorry to say la.....

Klau dulu mase sekolah... belanja sekolah pagi dan petang 50 sen... bahagi la 30 sen pagi 20 sen petang  atau vise versa...

Tapi sekarang, ape dapat?

Perkara di atas menyebabkan semua bende naik....Tambang pengangkutan awam... ikang.... aye.... ayo.... cekodok... ikan bilis.... taugeh... dan lain2 la...

Soooo... adakah konklusi nya... dari bekerja 2 kerja sehari perlu di upgrade kan 3 kerja sehari...

Kalau macam tu nak beli ubat gigi pun xde mase....

Sorry to say... entri nie memang entri semak sesak serabut perut nak cari jalan reduce perbelanjaan, increase pendapatan...

Wlaupun entri lepas... berbicara soal +ve... tapi ini bukan soal +ve...

Rase macam didzalimi...

Sorry to say ye readers... sekadar melepaskan perasaan dan mengikis bola besi yang terbenam kt otak nie.. huhu....



PEACE no WAR (^_^)V

dan jangan pula perkara ini melupakan keadaan saudara2 kita di sana...



Sekian... :)

3 comments:

  1. nsi da jd bubur pn kn =) nk bt mcm mn, lebih suka keadaan Malaysia zaman 90an..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pelik.. elok ad rice cooker nak juga guna periuk belanga dapur kayu.. huhu

      Delete