Saturday, 31 August 2013

+ve

Assalamualaikum, readers...

Salam Merdeka, & Salam Aidilfitri....
Semoga Negara, Masyarakat dan Diri kita sentiasa Merdeka walaupun daripada anasir-anasir jajahan. (^_^)

Setelah lama QL mendiamkan diri, baru nie rsenye QL nak menulis.. huhu...

+ve....

dengar saje da rsekan aura nya.. kan?

Be positive.. QL rse perkara nie penting dalam hidup kite...

QL pernah terbaca satu buku bertajuk "Hukum Tarikan" aka "Law of Attraction"
Da lame da QL bace buku nie, so detail nye x berapa ingat.. Tapi ape yang nak disampaikan oleh buku nie adalah pentingnya kte positif dalam semua perkara... sebabnya... bila kite berfikiran positif, perkara2 di sekeliling kite akan berjangkit menjadi postif..

Walaupun teori hukum tarikan magnetik, +ve akan tertarik dengan -ve... hehe... amik kaw.. masuk subjek sains.. tapi, Law of Attraction yang disampaikan nie, bila kite berfikiran +ve akan menarik lebih banyak lagi cas2 +ve..

Ala.. tak payah nak fikir jauh2 la... ingat je slogan o lagu nie..

"Jika kau fikirkan kau boleh, kau pasti dapat melakukan..."

 kan? kan? kan?

Cbe readers cbe try test satu hari tu pikir perkara2 positif... walaupun ade bende yang buruk berlaku waktu tu, percaya lah perkare tu akan bertukar jadi baik, sama ada untuk jangka masa pendek, atau jangka masa panjang.. (^_^)

Sebenarnya, teori nie x lari dari konsep kepercayaan kepada Allah... x kisah la.. pe yang kite buat.. ape yang terjadi pada kite.. bile kite yakin 100% yang Allah bagi kite masalah o sesuatu perkara tu ada kebaikan yang tersembunyi dalamnya... I'Allah.. kebaikan la kite akan dapat... sebab nye kenape?

Sebab Allah tu Maha Pengasih dan Penyayang.. kan?

So.. lepas nie, jom kite same2 buang jauh2 sifat o fikiran -ve nie... belajar 'husnu dzan' dalam semua perkara...
Percaya 100% tau lebih lagi dari 100% pada Allah... QL pun tengah belajar nie.. hehe...

So... yup.... kite perlu berusaha.... fighting!!!
(^_^)V

Tengok!.. walaupun QL dibuli oleh adik n abang QL.. QL tetap positif.. hehe.. (sbnrnye time 2 mood tgh baik_mood raye)



2 comments:

  1. toi tu QL ckap..kita kena dlm keadaan positif bru nmpk semua okey..

    ReplyDelete
  2. betol 2 =) pnh bt..rsa tng je..lain sgt bila kita ada perasaan ngatif spt dendam..rsa mrah je..last2 kepala pening hu3..sntiasa positif..

    ReplyDelete